7 питань для розробки Стратегії бізнесу та 7 типових її обмежень
Ми допомогаємо компаніям розробляти стратегії
Коли ми проводимо сесії стратегіного планування ми маємо відповісти на певну кількість питань та усунути кілько ключових обмежень. Будь-яка сесія стратегічного планування чи результат розробки стратегії компанії передбачає відповіді на 7 простих питань:
1. Хто наші клієнти?
2. Що ми продаємо клієнтам зараз, і що вони хочуть купувати у нас?
3. Як ми можемо бути зручнішими для клієнта?
4. Які наші цілі на найближче майбутнє та як їх виміряти?
5. Які кроки слід зробити, щоб реалізувати плани?
6. Що потрібно змінити в організації, щоб вона спромоглася вирішити свої завдання?
7. Чому потрібно навчити персонал, щоб організація змогла досягти мети?
Якщо в процесі виявлення та формування стратегії бізнесу ви відповіли на ці ключові 7 питань, то у вас є всі шанси її реалізувати. Звичайно, якщо ви уникнете наведених нижче 7 типових обмежень на шляху до результатів.
1.Слабкі формулювання результатів ССП. Якщо результатом сесій стратегічного планування стають декларації, що з завтрашнього дня ми станемо великою компанією, орієнтованою на лідерство та клієнтів, а наша мета – зменшити прибуток за два роки, то нічого не вийде.
Результат стратегічного планування – цілі та проектний план щодо їх досягнення з досить високим ступенем деталізації. Ці проекти мають описувати відповіді на 5,6,7 питання стратегічного планування. І, звісно, мають бути виділені ресурси для виконання цих планів (люди, компетенції, гроші, обладнання, час).
2. Обмеження застосування змін. Якщо в результуючих документах не заплановано додаткових ресурсів (фінансів, людей) та додаткових процесів в організації для додаткових робіт щодо реалізації стратегічного плану розвитку – нічого не станеться. Навіть якщо всім оголосити, що наша стратегія бізнесу тепер «ТАКА», люди не підтримуватимуть її і реалізовуватимуть. Керівництво компанії має підтримати інновації реальними справами та ресурсами, лише тоді люди включаться в роботу.
3. Обмеження операційки. Якщо більшість керівників основним пріоритетом буде виконання поточних завдань, то стратегія автоматично кладеться на «верхню полицю». Найвище керівництво має створити систему, де робота з реалізації нових бізнес-планів стане частиною операційної діяльності.
4. Миттєвий прибуток. Якщо компанія дозволяє собі відхилитися від стратегічних завдань, ринків, клієнтів для нагального прибутку, то персонал компанії ніколи не стане підтримувати і вірити у ваші завдання.
5. Хочу все й одразу. Типова помилка для тих, хто виріс на зростаючих ринках. Чим вища конкуренція, тим вищі вимоги до якості, рентабельності та концентрації. Тому однією з ключових навичок цілей на майбутній – це вміння відмовитися від загалом прибуткових продуктів чи ринків і сконцентруватися на обраних цілях.
6. Невідповідність можливостей. Прекрасний вислів: «Веч особистості визначає велич її цілей» - погодьтеся. Однак цілі та плани щодо їх досягнення потрібно будувати на основі реальних ресурсів, можливостей та компетенцій.
7. Невідомість стратегії. Якщо вищий менеджмент компанії хоче реалізувати стратегію компанії, він потребує, щоб персонал її реалізовував. Одна з найпоширеніших помилок – це створити стратегічний план і не продати його персоналу. Людям потрібно пояснити стратегію, зробити її зрозумілою для них та зробити їх прихильниками нових ідей. Ідеї стають матеріальними, коли опановують маси.