Тренінг з лідерства для ТОП-ів – мода чи реальна необхідність
Ми розглядаємо цю тему на нашіх тренінгах для топ-менедежрів та власників бізнесу.
Тема лідерства – одна із найактуальніших тем у менеджменті протягом останніх 30 років. Очевидно й те, що ця тема всіх хвилює не з погляду метафізики, психології чи особистісного зростання, а тому, що тих, кого ми називаємо лідерами, здатні створювати світових лідерів у бізнесі. Прагматичність лідерства стає частиною нашого часу.
Відповідно, відповіді потрібно шукати у галузі прагматики. Якщо розглядати лідерство як базовий компетентнісний фундамент, на який надбудовуються особистісні та професійні навички, то шляхом довгих роздумів можна дійти базових визначень компетенцій.
Для формування програми тренінгу з лідерства для ТОПів оптимальним чином підходить теорія набутих потреб Д. МакКлеланда. У короткому вигляді вона звучить так:
Кожна людина тією чи іншою мірою має потребу:
у владі та впливі на інших;
у взаємодії із людьми;
у отриманні очевидного результату.
Коли з'являється людина, яка має початкові здібності до видів діяльності, які задовольняють ці потреби, він стає Лідером.
Іншими словами, якщо людина активно задовольняє потреби у владі, результаті та спілкуванні, то вона має всі шанси стати вираженим лідером. Якщо ж у людини виражена лише одна чи дві потреби, то вона, швидше за все, розвиватиметься як фахівець, людина творчості, підприємець тощо.
Наприклад, дуже результативний менеджер з реалізованою потребою в результаті та впливу навряд чи в сучасних умовах побудує інноваційний бізнес, оскільки швидше за все не зможе утримати команду талантів, оскільки не схильний підтримувати позитивні взаємини, витрачати на цей час і особисту енергію – він не має такої особистої потреби.
Якщо керівник має сильний вплив, вміє зібрати і підтримати команду і в нього немає значної потреби в результаті - його команда швидше за все повинна піти в політику або змиритися з тим, що результат буде не великий або не довгий.
Таким чином, якщо програму тренінгу з лідерства для ТОП-менеджерів побудувати на теорії набутих потреб МакКлеланда, то вийде приблизно такий зміст:
Лідерство як уміння (навички) реалізовувати свої природні потреби.
Самодіагностика зазначених компетенцій.
Вивчення та освоєння інструментів, спрямованих на розвиток компетенцій, найменш виражених.
На закінчення.
Для того, щоб розвивати навички Лідерства, потрібно діагностувати неактуалізовану потребу та працювати над її розвитком. Ми всі лідери, тільки не всі хочемо розвивати деякі потреби.
Чому так відбувається?
Це питання вже швидше метафізичне, ніж бізнесове.