Управління організацією на основі цілей та цінностей
В теорії.
Теорія управління на основі цілей організації за останні десятиліття стала хрестоматійним явищем і складається з найпростіших етапів:
формулювання візіо та цілі організації в цифровому показнику;
розробка збалансованих показників, яких необхідно досягти у функціональних напрямках (HR, фінанси, процеси, виробництво, маркетинг);
каскадування збалансованих показників униз у формі КПЕ для кожного підрозділу;
робота з досягнення показників та корекції системи КПЕ (КРІ).
В реальності
Однак це передова в недавньому минулому технологія не завжди дає необхідних результатів, оскільки:
персонал не завжди готовий якісно працювати над системою показників,
не завжди готовий добиватися цих показників,
часто відмовляється робити щось важливо, але не входить до показників.
Ці явища у тому мірою присутні у всіх організаціях. І тут очевидно постає питання про те, що зможе активізувати персонал не зовні (КПЕ, премія тощо), а всередині самої особистості. Відповідь може бути лише одна. Цінності та переконання.
Що робити
І якщо організація хоче досягти найвищих результатів, вона змушена буде створювати модель управління на основі цінностей та відповідну їй корпоративну культуру.
Управління на основі цінностей передбачає створення результативної корпоративної культури та ефективного управління процесами в компанії таким чином, щоб дозволити реалізувати співробітникам та власникам стратегічні цінності у роботі, взаємовідносинах та в обслуговуванні клієнтів.
У разі стратегічні цінності – це цінності, які дозволяють досягти стратегічних цілей організації. Іншими словами, зміст цих цінностей відповідає на питання, якими ми маємо бути, щоб досягти своїх стратегічних цілей.
Управління цінностей – це найвищий ступінь розвитку управління організацією чи бізнесом. Побудова чи, точніше, зростання організації рівня управління цінностям передбачає використання процесного управління та отримання значного досвіду управління з цілям.
Управління організацією на основі цілей та цінностей: вищий пілотаж
Впровадити управління з урахуванням цінностей можна лише основі високої професійної культури менеджменту. Однозначно неможливо запровадити управління з цінностей до того часу, поки організація не пройде стадії професійного дорослішання і сформує ці цінності еволюційним шляхом.
Розробити цінності компанії
Розробити цінності організації - означає формулювання найбільш необхідгого та бажаного способу поведінки через чітки прозорі та зрозумілі всьому персоналу критерії поведіки. Зміст цих критеріїв і є описом найважливійших цінностей.
Процес розробки ціностей - це процес, який ми зазвичай проводимо спільно із замовником та його командою. Тому що це на справді має бути спільним "родинним" рішенням власників та персоналу компанії.