ЧИМ ВІДРІЗНЯЮТЬСЯ ТРЕНІНГИ ДЛЯ ТОП-МЕНЕДЖЕРІВ, МЕНЕДЖЕРІВ СЕРЕДНЬОГО РІВНЯ ТА КЕРІВНИКІВ ПОЧАТКОВОГО РІВНЯ
Як створюються програми для керівників різного рівня

Чим відрізняються тренінги (навчання) для ТОР менеджерів, менеджерів середнього рівня та керівників початкового рівня?

Ця різниця реалізується на наших тренінгах для різніх категорій менеджерів. Вивчайте наші програми на сайті!

Як створюються програми тренінгів для ТОП менеджменту, менеджерів середнього та нижчого рівня?

Відмінність програм тренінгів щодо різних рівнів керівників визначаються відмінностями їх функцій.

Тренінги чи інша форма навчання керівників різних рівнів – це моделювання у процесі навичок різних видів діяльності з різними цілями, навіть за збереження типових всім рівнів інструментів управління.

Чим відрізняються функції та завдання ТОП менеджера від керівників середньої та нижчої ланки?

За класифікацією Інституту професійної сертифікації менеджерів кожен рівень має свої характеристики:

1. Менеджер нижчого рівня (лінійний менеджмент, low-менеджмент) – це керівник, який здійснює нижчий рівень управління, адмініструючи діяльність персоналу чи низькокваліфікованих працівників.

Основна функція керівника нижчої ланки – адміністрування, тобто: контроль над виконанням стандартів, реагування у разі відхилення від стандартної діяльності, наставництво, розподіл завдань, виконання власних стандартів.

Як правило, до них належать бригадири, адміністратори, супервайзери та інші.

2. Менеджер середнього рівня чи ланки (middle-менеджмент) – це керівник, який здійснює управління керівниками (лінійними менеджерами) чи висококваліфікованими співробітниками.

Ключові функції менеджера середнього рівня: контроль за результативністю лінійного менеджменту, наставництво, структурування умов роботи лінійного менеджменту, посилення управлінського впливу ТОП менеджменту, контроль за стратегічною та культурно-корпоративною цілісністю управління, реагування на зниження ефективності підлеглих управлінців, управління інформаційним потоком.

Як правило, до цієї категорії керівників належать директори філій, начальники цехів, директори департаментів. Також до середнього менеджменту можна зарахувати начальників відділів маркетингу, керівників відділів управління персоналом та інших.

3. ТОП менеджер – це вищий менеджмент (ТОП менеджмент, керівники вищої ланки) – керівники, які розробляють системи, рішення та затверджують системоутворюючі документи (наприклад, штатний розпис, організаційну структуру, системи оплати праці, положення підрозділів та ін.).

Основні функції – це розробка довгострокових планів розвитку (стратегії), створення їх основі системи управління, контроль виконання стандартів, прийняття рішень, які за межі операційних регламентів, розподіл ресурсів.

Як правило, це директори компаній, директори дирекцій та департаментів.

Відповідно, наповнення програм тренінгів або довгострокового навчання для керівників повинно відповідати цим функціям.

Який зміст навчальних програм для ТОП менеджменту, менеджерів середнього та нижчого рівня?

Тренінги або довгострокове навчання для керівників різного рівня мають такий вигляд.

Тренінг для лінійного менеджменту має містити:

  • стандарти виконання операцій;

  • стандарти проведення контролю;

  • правила надання зворотного зв'язку працівникам;

  • мовні модулі постановки завдань;

  • мовні моделі обробки заперечень працівників;

  • поведінкові алгоритми для зауважень, похвали, прохання, покарання;

  • стандарт планування робочого дня;

  • принципи та алгоритми звільнення співробітників.

Тренінги для керівників середнього рівня повинні включати:

  • правила постановки структурованих та складних завдань;

  • навички планування проектів;

  • ефективне проведення нарад;

  • стандарти системного контролю та попередження відхилень;

  • публічний виступ;

  • практику громадського пояснення стратегії, місії, цінностей підприємства;

  • навички структурування функцій та повноважень;

  • тренування проведення управлінського контролю та аудиту роботи підлеглих підрозділів;

  • досвід діагностики причин проблем у роботі підрозділів;

  • вміння розробки рішень щодо управління результативністю підрозділів.

Тренінги для ТОП менеджменту або інші форми навчання включають:

  • принципи побудови організації (орг. дизайн) та її формалізації у документах;

  • принципи та вимоги до побудови управлінських систем;

  • правила побудови систем контролю ефективності процесів та систем;

  • методологія розробки збалансованих показників та КРІ каскадування;

  • принципи керування системними властивостями організації.

І лише потім, після освоєння цього рівня, рекомендуються програми бізнес-адміністрування, тому що ТОП менеджмент за наявності перерахованих навичок може реалізувати знання з МВА програм.

Для забезпечення максимальної ефективності тренінгу оптимально використовувати як кейс реальні практичні завдання з операційної діяльності самих учасників, т.к. саме ця дія дозволить уникнути обмеження самостійної адаптації інструментів через абстрактне осмислення. На звичній дії легко опановувати новий інструмент. Звичайно, рівень освоєння інструментів на таких тренінгах зростає в рази в порівнянні з типовими формами вправ.

 

Автор статті: Володимир Малічевський

ТАЄМНИЦІ СИСТЕМНОГО УПРАВЛІННЯ: СИЛОВОЙ БАЛАНС ТА РЕЗУЛЬТАТІВНІСТЬ
У багатьох компаніях є керівники, чий авторитет для власника значно значиміший і впливовіший, ніж решту.