ЕТИКА МЕНЕДЖМЕНТ КОНСУЛЬТАНТА
Чи можна стати професіоналом у сфері обслуговування (медицина, консалтинг юридичний, управлінський консалтинг та інших.) не будучи етичним по відношенню до клієнта?

ЕТИКА МЕНЕДЖМЕНТ КОНСУЛЬТАНТА

Чи можна стати професіоналом у сфері обслуговування (медицина, консалтинг юридичний, управлінський консалтинг та інших.) не будучи етичним по відношенню до клієнта?

Консультанти з управління часто стають заручниками етичних дилем, які значним чином можуть вплинути на прибуток консультанта і на успіхи/ризики клієнта підприємця, що його замовляє.

Ось досить вичерпний перелік таких етичних проблем:

Поведінка на переговорах.

Чи є демонстрована впевненість у своїх навичках і можливостях у етичної консультанта по відношенню до замовника? На переговорах консультанти часто поводяться як Боги. Очевидна істина в тому, що всі помиляються і ми часто перебільшуємо свої можливості.

Затримки у виконанні робіт та передоплата.

Чи етично пересувати клієнта, що заплатив повністю за всі послуги, в «кінець черги» на виконання робіт. Що часто виникає, коли ще є інші клієнти, які платять більше, можуть «зірватися», піти чи ще не заплатили?

Обвинувачення методу.

Будь-який метод визначення з погляду методології наукового пізнання є обмеженим у своїй применибельности і результативності. Метод – це завжди, певною мірою «середня температура по лікарні». Той, хто продає клієнту «метод» (оцінки, рішення та ін) бере на себе відповідальність за його результативність та похибки. І коли клієнт не отримує очікуваного рішення, виконавець каже: «Ми тут не до чого, це метод». Звинувачуючи метод, що «зарекомендував себе у світі» – це чудова можливість зняти з себе відповідальність за гроші клієнта. Що каже етика консультанту? Потрібно вішати відповідальність за метод чи консультант сам довести роботу до очікуваного клієнтам результату.

Прихована проблема.

Чи є етичною згода консультанта на реалізацію проекту, який погоджується на вимоги замовника і при цьому об'єктивне консалтингове знання розглядає таке замовлення, як «неправильне», «шкідливе» для клієнта? І як у цій ситуації має вчинити консультант? Виконати неправильну вимогу чи ризикнути виглядати не компетентною та втратити гроші?

Межа компетентності.

Як повинен поводитися консультант, коли в рамках його проекту виникає запит на проект, який може вийти за межі його компетентності? Погодитись отримати великий прибуток чи ризикнути здатися не компетентним?

Проблема мовчання.

Що має зробити консультант, якщо він бачить не компетентних (або токсичних) співробітників у компанії, з якими працює, але при цьому оцінка персоналу — це не його проект, і він не повинен давати рекомендацій щодо персоналу? Чи варто виявляти «зацікавленість» у роботі персоналу, який може викликати непередбачуваний ланцюжок негативних подій, від невдоволення та роздратування замовника до війни з консультантом у компанії.

Обсяги робіт.

Чи етично, якщо консультант, працюючи за «правильною» методологією, робить «зайву роботу» і відповідно оплати або відверто приписує годинник, хоча проект може бути успішним і без цих робіт?

Скромність чи самовпевненість.

"Завищити, не можна занизити" чи "Завищити не можна, занизити"? Що має говорити консультант про свою зону компетентності під час продажу своїх послуг? Він повинен бути скромним і залишатися в межах своїх реальних компетенцій або буде дещо «розумним» перебільшити свій досвід та можливості.

Продаж даних.

Консультанту пропонують продати звіт або поділитись даними (консультант пропонує купити) звіт або результати проектів інших компаній та клієнтів. (Природно за відсутності формальних зобов'язань про збереження конфіденційності, тому що – це юридична проблема, а чи не етична).

Робота із конкурентами.

Чи етично працювати одночасно з конкурентами одного ринку, що дозволяє дані та рішення, створені в одного клієнта продавати конкуренту або використовувати на шкоду проти неї, працюючи з конкурентами?

Авторське право.

Чи етично, якщо консультант вільно використовує розробки інших авторів консультантів, видаючи за свої? Чи повинен він посилатися на автора чи взагалі повинен відмовитись від їх використання?

Чужі особи.

Чи етично використовувати у резюме проектів чи на сторінках сайтів, авторитетних фахівців, з якими ви просто знайомі та за фактом не ведете реальної спільної діяльності?

ЯК ВПЛИВАТИ НА ПЛИННІСТЬ КАДРІВ
Плинність кадрів - це бузумовно наслідок багатьої факторів