УПРАВЛІННЯ ПО ЦІННОСТЯМ ДЛЯ ТОП-МЕНЕДЖЕРІВ
Управління на основі цінностей - це, вершина майстерності управління

УПРАВЛІННЯ ПО ЦІННОСТЯМ ДЛЯ ТОП-МЕНЕДЖЕРІВ

Ми обговорюємо цю тему на тренінгах для керівників та топ-менеджерів

Управління на основі цінностей - це, вершина майстерності управління і, звичайно, ця модель або стиль менеджменту доступна тільки для «просунутих» ТОП-менеджерів і власників компаній.

«Управління цінностей» цілком реально може стати темою тренінгу чи управлінського консалтингу для вищої ланки.

Організаційні умови, необхідні для застосування управління цінностями:

  • висока професійна культура управління та виконання операційних процесів;

  • готовність керівництва змінювати свою поведінку, відповідно до формульованих цінностей та правил.

  • Якщо ваша організація досягла цих показників, то ви можете розпочинати роботу зі створення нової моделі управління.

1. Ціннісний аудит. Вам потрібно виявити, які цінності та що саме рухає різними категоріями співробітників. Часто результати такого аудиту викликають стан фрустрації у власника, настільки сильна різниця в ціннісних позиціях власника, директора та менеджменту.

2. Формулювання цінностей корпоративної культури. Ви формулюєте цінності, які будуть стрижнем вашого бізнесу доти, доки вони не стануть природною та підсвідомою частиною корпоративної культури.

Є дві надважливі вимоги до формулювання цінностей:

  • цінності мають бути прийнятними та не суперечити культурі більшості;

  • цінності мають бути дуже просто, прозоро та зрозуміло описані у термінах поведінки.

  • На жаль, більшість компаній на шляху ціннісно-орієнтованого бізнесу через дивні причини зупиняються на етапі опису норм. Але найдієвіше починається на наступному етапі.

3. Організація, політики та стандарти. На цьому етапі потрібно вирішити, які організаційні зміни потрібно реалізувати, щоби цінність могла бути реалізована. Наприклад, як побудувати стимулювання, збирання та обробку інновацій у компанії, якщо цінність «інноваційності» стала пріоритетною. Аналогічно і з Політиками. Якщо ми сформулювали в Управлінській політиці, що керівник несе відповідальність за кваліфікацію своїх співробітників, то обов'язково маємо з'явитися відповідні процеси та стандарти. Наприклад, системи оцінки кваліфікацій та відповідні моральні чи матеріальні санкції стосовно керівників за слабкі показники підлеглих. Або, наприклад, якщо ми стимулюємо клієнтоорієнтованість, то має з'явитися система оцінки клієнтського сервісу. Доречно деякий ціннісний фільтр ввести на етапі відбору.

4. Навчання та пропаганда. Після того, як компанія підготувала цінності, описала моделі правильної поведінки, про це все потрібно частіше нагадувати персоналу і, звичайно, навчити цінності та їх застосування у щоденній практиці. Є два напрями навчання:

  • навчання основної маси співробітників правилам поведінки відповідно до цінностей та норм компанії;

  • навчання керівників навчати свій персонал правильної поведінки та обробляти опір, якщо таке з'явиться.

5. Підтримка моделі. Модель управління з урахуванням цінностей досягає своїх результатів лише через вихід професійної корпоративної культури певний рівень ефективності. Будь-яка корпоративна культура та цінності потребує підтримки, а це означає, що на це потрібно витрачати години роботи висококваліфікованих співробітників, гроші на пропаганду, навчання, символіку тощо, і звичайно час на проведення заходів щодо навчання та командоутворення. З цієї причини потрібен чіткий план на рік із відповідним бюджетом.

P.S. Управління з урахуванням цінностей – це данина моді. Це величезна праця найкращих представників бізнесу, це додаткові фінансові та ресурсні витрати, це величезні витрати душевних сил та енергії. Але якщо зможете зробити свої інвестиції прибутковими, то рентабельність вас приємно здивує.

Автор статті: Володимир Малічевський

НАВЧАННЯ ФАХІВЦІВ З УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСАМИ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОЦЕСНОГО УПРАВЛІННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇ
Саме процесний підхід дає змогу організації забезпечити максимальну рентабельність діяльності бізнесу